شکوفایی استعداد دانش آموزان و دانشجویان نخبه در طرح ملی شهید ثامنی راد / بیش از ۱۴۲ دانش‌آموز و دانشجو بورسیه شده‌اند

معاون علمی بنیاد جهادی مشکات با اعلام این که طرح ملی شهید ثامنی راد مکانی برای شکوفایی استعداد دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نخبه است گفت:هم اکنون ۱۴۲ دانش‌آموز و ۱۵ دانشجو توسط این طرح بورسیه شده اند و از طریق آن حمایت می‌شوند.

حامد بابازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اجرای طرح ملی شهید ثامنی راد توسط بنیاد جهادی مشکات گفت: این طرح باهدف حمایت از گسترش علم و فرهنگ در کشور به‌ویژه در مناطق محروم و شهرهای حاشیه‌نشین از سال ۹۵ آغازشده است.

معاون علمی بنیاد جهادی مشکات یکی دیگر از اهداف این طرح را زمینه‌سازی در جهت شکوفایی استعداد دانش آموزان و دانشجویان نخبه عنوان کرد و افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای محرومیت‌زدایی و آبادانی کشور از اولویت‌های دیگر در اجرای طرح ملی شهید ثامنی راد است.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل یکی از وظایف ما است که در این طرح به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و اولویت اصلی در مناطق محروم و کم برخوردار است.

بابازاده با اعلام این‌که بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز در کشور از بورسیه تحصیلی طرح ملی شهید ثامنی راد بهره‌مند شده‌اند گفت: در حال حاضر این طرح در استان‌های هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، لرستان، زنجان، البرز و تهران پیگیری می‌شود و دانش آموزان از خدمات متنوع طرح ویژه دریافت کمک‌هزینه تحصیلی و مشاوره بهره‌مند هستند.

معاون علمی بنیاد جهادی مشکات ادامه داد: تجهیز کتابخانه‌های مدارس و مساجد، ایجاد مدارس خصوصی به‌ویژه در مدارس دخترانه و مناطق کم‌جمعیت باهدف ایجاد عدالت آموزشی از اولویت‌های دیگر طرح می‌باشد.

وی با تأکید به رحمایت دستگاه‌های ذی‌ربط دولتی از این طرح و همکاری بیشتر گفت: حمایت از دانشجویان یکی دیگر از اقدامات اولویت‌دار این موسسه است که نیاز به هماهنگی میان دستگاه‌های ذی‌ربط دارد و آنچه برای توسعه این اقدام لازم است، تنها پشتیبانی به لحاظ عملیاتی و اجرای کار است.

بابازاده در پایان اعلام کرد: هم‌اکنون درمجموع به ۱۴۲ دانش‌آموز و ۱۵ دانشجو از استان‌های هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، لرستان، زنجان، البرز و تهران یکی از بورسیه‌های پنج‌گانه طرح اعطا گردیده است.

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *