محرومیت آسان است؛ مثل آب خوردن!+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد مَثَل آسان، درست مثل آب خوردن، برای دانش‌آموزان روستای مهدی آباد شهرستان کوهرنگ بی معناست؛ البته نبود آب‌خوری و سیستم لوله کشی تنها یکی از مشکلات مدرسه این روستا و چند روستای اطراف است.

تصویر دانش آموزی که از آبخوری نامناسب مدرسه ابتدایی روستای مهدی آباد شهرستان کوهرنگ آب می‌نوشد، عمق محرومیت و فقدان امکانات در این منطقه از کشور را به نمایش می‌گذارد.

تحصیل در مدرسه برای دستیابی به حداقل مدرک تحصیلی از نگاه جوانان امروزی دیپلم، آن‌قدرها که ما شهرنشین‌ها تصور می‌کنیم، آسان نیست. بسیاری از دانش‌آموزان این سرزمین برای تحصیل باید رنج‌ها و سختی‌هایی را به‌جان بخرند، سختی‌هایی که به‌دلیل محرومیت‌ نصیبشان شده است.

فضای فرسوده مدرسه بخشی از مشکلات تحصیل دانش‌آموزان در مناطق محروم و روستایی است؛ اغلب مدارس در این مناطق قدمت بسیار بالایی دارند و هر لحظه امکان فرو ریختن ساختمان مدرسه وجود دارد و در این میان بیشترین محرومیت‌ها نصیب مدرسه روستای مهدی آباد  شهرستان کوهرنگ شده است.

کلاس‌های درس تخریبی، نبود میز، نیمکت، آبخوری مناسب و سرویس بهداشتی تنها بخشی از مشکلات دانش‌آموزان مناطق محروم کوهرنگ است و در این تصاویر نیز بخشی از محرومیت‌های دانش‌آموزان این استان به تصویر کشیده شده است.

دانش‌آموزان مدعی هستند که اینجا آبخوری مدرسه‌ای است که در مجموع ۳۵ دانش‌آموز دارد که به علت نبود آبخوری مناسب و سرویس بهداشتی دانش‌آموزان می‌بایست مسافتی را طی کنند و برای استفاده از سرویس بهداشتی در ساعات آموزشی به منازل خود بروند که این امر باعث ایجاد خلل در امر آموزش دانش‌آموزان نیز می‌شود، می‌طلبد مسؤولان آموزش و پرورش شهرستان برای جلوگیری از مشکلات این مدرسه تدابیری را بیندیشند تا زین پس شاهد چنین مشکلاتی در سطح مدارس شهرستان نباشیم.

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *