دانش آموزان مستعد پیشوایی بورسیه طرح ملی شهید ثامنی راد شدند

تهران- ایرنا- دانش آموزان مستعد و برتر شهرستان پیشوا، بورسیه تحصیلی طرح ملی شهید ثامنی راد شدند.

به گزارش ایرنا ، در مراسم اعطای بورسیه طرح ملی شهید ثامنی راد که روز یکشنبه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان پیشوا برگزار شد ، ۱۵ نفر از دانش آموزان دختر و پسر دبیرستان های دوره اول متوسطه از خدمات حمایتی بنیاد مشکات (قرارگاه جهادی صاحب الامر عج) بهره مند شدند.

مدیرعامل بنیاد مشکات در این مراسم گفت: طرح ملی بورسیه علمی شهید ثامنی راد موسسه مشکات با هدف جهاد علمی و حمایت از دانش آموزان مستعد در مناطق مختلف ایجاد شده است.
وحید کمرروستا افزود: طرح ملی شهید ثامنی راد تاکنون در هفت استان چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، خراسان شمالی، زنجان، لرستان، البرز و تهران اجرا شده که پیشوا نخستین شهرستان استان تهرن است که این طرح با همکاری موسسات و سازمان های مردم نهاد در آن اجرا می شود.

وی افزود: دانش آموزانی که در این طرح بورسیه می شوند به مدت ۱۰ سال تا دانشگاه از خدمات حمایتی این بنیاد برخوردار می شوند و با بهره گیری از توان علمی نخبگان کشور که فقط برای رضایت خداوند متعال فعالیت می کنند از بسیاری از خدمات بهره مند می شوند.
وی بیان کرد: برای انتخاب دانش آموزان مستعد شهرستان پیشوا، ابتدا ۴۰۰ دانش آموز با توجه به سوابق تحصلی انتخاب شدند و این افراد با برگزاری آزمون های علمی به ۴۲ نفر کاهش یافته و با اجرای مصاحبه های تخصصی ۱۵ نفر به عنوان بورسیه انتخاب شدند.
کمرروستا تصریح کرد: خدمات طرح شهید ثامنی راد تنها به مسائل تحصیلی محدود نمی شود بلکه این طرح در حوزه خدمات اجتماعی و درمانی نیز ورود می کند تا دانش آموزان و خانواده های آنان بدون دغدغه فکری ، به کسب علم بپردازند.
وی اظهار کرد: بنیاد مشکات تاکنون دو کتابخانه در مناطق روستایی کشور احداث و بیش از ۳ هزار جلد کتاب کمک درسی به مناطق مختلف کشور ارسال کرده است ضمن این که این بنیاد در بازسازی مدارس روستایی نیز یاریگر مسئولان می باشد.

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *