حضور قرارگاه جهادی در شهرستان کوهرنگ

عبدالله دارایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: قرارگاه جهادی صاحب‌الامر (عج) یک قرارگاه مستقل، خودجوش و مردمی است که در کنار این قرارگاه ۶ گروه جهادی دیگر در امر خدمت‌رسانی و در قالب اردوهای جهادی همکاری کرده و فعالیت می‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی قرارگاه جهادی حضرت صاحب‌الامر (عج) با اشاره به اینکه این قرارگاه از ۶ سال پیش یعنی از سال ۸۹ وارد شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری شده بیان داشت: هدف این قرارگاه و دیگر گروه‌های جهادی همراه آن خدمت‌رسانی به مردم منطقه به‌ویژه دهستان موگویی و روستاهای تابعه آن ازجمله چین، سرآقاسید، چاله کوتاه و بیراهه‌گان است.

این مسؤول با تأکید بر اینکه ۱۵ روستا در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری وجود دارند که به‌واسطه قرارگاه صاحب‌الامر (عج) خدمت‌رسانی می‌شوند بیان داشت: خدماتی که این قرارگاه به مردم محلی ارائه می‌‎دهد در زمینه‌های مختلفی چون بهداشت و درمان، عمرانی، فرهنگ و اقتصاد مقاومتی است.

دارایی با بیان اینکه شروع فعالیت قرارگاه صاحب‌الامر و گروه‌های جهادی همراه آن از امروز ۳۰ تیرماه است و تا پایان دهه اول شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت افزود: در حال حاضر گروه جهادی سلمان فارسی در روستای بیراهه‌گان و در پروژه احداث مسجد این روستا مشغول به کار است.

معاون مشارکت‌های مردمی قرارگاه جهادی حضرت صاحب‌الامر (عج) با اشاره به اینکه در این اردو گروه‌های جهادی از اقشار مختلف چون دانشجویان، طلاب، اهالی و داوطلبان محلات از شهرهای مختلفی چون تهران، کرج، قزوین و… حضور دارند ادامه داد: علاوه بر قرارگاه صاحب‌الامر (عج) و گروه‌های جهادی، فرماندار و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کوهرنگ با کمک بومیان و اهالی در این امر خداپسندانه مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که تاکنون توسط این گروه انجام گرفته شامل تکمیل مسجد روستای چین، اجرای ۶۰ تا ۷۰ درصدی مسجد روستای بیراهه‌گان که امید است این پروژه تا شهریورماه تکمیل و آماده بهره‌برداری شود، آب‌رسانی از چشمه با استفاده از سیستم لوله‌کشی به روستای چین و بازسازی مسجد روستای خویه است.

معاون مشارکت‌های مردمی قرارگاه جهادی حضرت صاحب‌الامر (عج) با تأکید بر اینکه تعداد افراد تشکیل دهنده هر گروه جهادی حداقل ۳۰ نفر هستند تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان تیمی متشکل از پزشکان متخصص و تیمی از دانشگاه بقیه‌الله تهران، متشکل از پزشکان زن و مرد برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به منطقه اعزام خواهند شد.

دارایی عنوان کرد: گروه‌های عادیات و مشکات نیز از دیگر گروه‌های جهادی اعزامی از دانشگاه بقیهالله هستند که به شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری و دهستان موگویی اعزام خواهند شد.